SEO konsulent...
Søgemaskine-optimering af dit website!

Hvad laver en SEO konsulent?

Med udgangspunkt i en SEP GAP-analyse vil en SEO-konsulent optimere dit website, så det opfylder dine brugeres behov. Google søgemaskinen kan også opfattes som en bruger. Ved at optimerere mod dine brugere, gør du det også mod Google's søgemaskine.

Hjælp Google - Kend dine kunder

Du skal kende dine kunder og deres behov, for at kunne give dem den information de har brug for, for at kunne løse deres behov/problem. Her er det, at du skal forstå at søgningerne sjældent er på specifikke produkter, men oftere er på det problem/behov kunden ønsker løst.

Google's retningslinjer for webmasters

“Google kan nemmere finde, indeksere og rangere dit website, hvis du følger de generelle retningslinjer”. Google har mange andre retningslinjer, og der er meget at holde styr på som webmaster. Og ikke mindst at holde sig opdateret på, da der ofte sker ændringer.

Søgeord (keywords)

Når du kender din virksomhed, dine produkter og dine kunder, skal du have lavet noget relevant indhold på dit website. Indholdet skal signalere til Google, at dette “emne” er relevant, derfor skal det også indeholde dit søgeord /søgefrase i en sådan grad, at Google ikke er i tvivl om hvad dit website handler om.

Hvad er søgemaskineoptimering (SEO)?

 SEO er summen af mange parametre. Jo flere af disse parametere du kan optimere bedre end dine konkurrenter, jo bedre samlet SEO-“score” opnår du. Det øger sandsynligheden for, at dit website dukker op i toppen af Google på relevante søgninger. Kort fortalt er det hvad, en SEO -konsulent laver.

Herunder kan du se Google’s egen definition af SEO:

“Søgemaskineoptimering handler for det meste om at lave mindre ændringer på dele af dit website. Når man ser på disse ændringer individuelt, kan forbedringerne virke ubetydelige, men når de kombineres med andre optimeringer, kan de have en mærkbar indvirkning på dit websites brugeroplevelse og effektivitet i organiske søgeresultater.”

Som SEO konsulent arbejder jeg med disse tre SEO-dicipliner for at optimere dit website:

Teknisk SEO – Som er optimeringer på hele dit website, bla. hastighed, eliminering af fejl, mobiloptimering og URL-struktur.
Content building – Som er optimeringer på enkelte sider på dit website, f.eks. indhold og brugervenlighed. Læs mere om content building.
Linkbuilding – Som er indhentning af relevante eksterne links til dit website. Læs mere om linkbuilding.

SEO-konsulent

Har du brug for en SEO konsulent?

Som SEO konsulent kan jeg hjælpe dig, ved bl.a at:

  • strukturere dit website så både brugere og søgemaskiner bedre kan forstå dit indhold
  • optimere dit website i prioriteret rækkefølge. SEO er omfattende og det kan være svært at vide, hvor du skal starte
  • sikre at du overholder Googles retningslinjer for webmastere, og derved undgår at blive straffet af Google og potentielt ryge helt ud af Googles indeks
  • gøre dit website hurtigere og mere brugervenligt