Få succes med email marketing

Listbuilding

En email marketing strategi består af fire bærende elementer. Denne del af email marketing strategien handler om at samle nye tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Data

Denne diciplin i email marketing strategien handler om kortlægningen af brugbare informationer/data på de tilmeldte til nyhedsbrevet.

Value Exchange

Et andet vigtigt elemen i din email marketing strategi er beslutningen om- og udarbejdelse af fristende og tiltrækkende fordele ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Automation

Det sidste og mest spændende element er arbejdet med at konfigurere automatisk udsendte emails - så det hele passer sig selv.

Email marketing er ikke raketvidenskab

Email marketing er den ofte oversete markedsføringskanal – som faktisk er særligt god til at få folk til at skride til handling!

Begrebet nyhedsbrev er måske lidt slidt og har et blakket ry – bla. fordi email marketing i form af nyhedsbreve efterhånden har mange år på bagen. Men sandheden er at “nyhedsbreve” stadig bliver åbnet, læst og klikket i. Måske skal du bare kalde dit nyhedsbrev noget andet end et nyhedsbrev – VIP Info – Inspirationsmail – Klub Plus … der er mange muligheder.

Forskellen på om det virker eller ikke  – er om emailen (altså dit nyhedsbrev – som du har valgt at kalde noget andet end et nyhedsbrev) er relevant for modtagerne – dvs. er emailen godt skrevet samt om modtageren føler sig fanget ind i dit univers. 

email marketing olelethandersen.dk

Kom igang med email markedsføring

For at email markedsføring skal virke er det nødvendigt at fokusere på de tre underdicipliner indenfor emailmarkedsføring:

Strategi – Her defineres de overordnede linjer. Hvor skal dit arbejde med nyhedsbreve hen og hvordan drives strategien fremad?

Teknik – Valg af email marketing program. Du skal have et system/program der kan håndtere opsamlingen af emails, oprettelse af specifikke emails samt den automatiserede udsende af de mange emails.

Skrivning – Selve indholdet af dit nyhedsbrev skal skrives og sættes op. Herunder ligger også design af den grafiske del. Selve copywriting delen ligger også herunder.

Jeg kan hjælpe dig med at komme godt fra start samt komme sikkert i mål.

Lad mig hjælpe dig med at øge din indtjening!

Ofte stillede spørgsmål om e-mail marketing

I forbindelse med email marketing er det vigtigt at tage høje for GDPR reglerne. Når du indsamler email-adresser til dit nyhedsbrev (som du ikke skal kalde et nyhedsbrev ..) er der nogle ting, du ikke må gøre mere. Helt basalt skal du have beskrevet hvad og hvordan du håndterer oplysningerne du indsamler. Jeg kan hjælpe dig med at overskue GDPR reglerne samt rådgive om hvordan du overholder dem.

Et email system til håndtering af den automatiserede udsendels e af email, behøver ikke at være dyrt – faktisk findes der flere gratis systemer, som sagtens kan håndtere de fleste behov.

MailChimp er et af disse systemer. Hvis du skulle have behov for mere avancerede funktioner kan disse tilkøbes eller du kan vælge et betalingssystem fra starten. Det er dog en overskuelig investering set i forhold til de potentielle gevinster i form af øget indtjening.

Der findes utallige metoder til at sikre at dine emails bliver et hit – dvs. konverterer. Nogle eksempler kan være:

Forsøg ikke at tale dig produkt – sig i stedet for sandheden!

Brug micro-tricket – også kaldet micro-storytelling, som handler omat starte din tekst med en kort fortælling. Start med en replik eller strt med at fortælle om en personlig oplevelse (husk at holde det kort). BUM, så har du allerede fanget læseren … og det virker – “stærkt sælgende”, som man siger!

Sæt dit produkt ind i en konkret situation. Sæt dig ind i følgende (… istedet for at forsøge at beskrive dit – måske – kedelige produkt):

Hvem er de mennesker, der bruger dit produkt? Skriv direkte til dem ved at stille spørgsmål omkring indvendinger man kunne have mod at købe produktet.

Hvilket udbytte får de? Hvad er din nye kundes ultra-konkrete udbytte af at købe dit produkt?

En god BtB email er faktisk en email der IKKE er en BtB email!

Det bedste trick er faktisk ikke at skrive en BtB email – skriv i stedet for som du taler. Du skal lade som om du står overfor en kunde. Fortæl nu det budskab, du ville have skrevet om – det er DEN formulering du så skral skrive ned. Sig det sådan som du ville sige det, hvis han stod overfor dig!

Er du interesseret i at høre mere om hvordan jeg kan hjælpe dig med email markedsføring – så kontakt mig nu!